Baró de Maials presenta: ‘’Reptes que afronta el món de l’oli a Lleida’’

‘’La tecnologia i la innovació: elements clau per a la millora de la competitivitat del sector de l’oli’’ – Aquesta ha estat una de les conclusions clau referents al debat que va tenir lloc el dia 6 de juny, a la sala Davall de La Llotja de Lleida i en la qual s’han posat sobre la taula, diferents aspectes relacionats amb els reptes que afronta el món de l’oli en l’actualitat i en el futur.

L’esdeveniment ha tingut com a objectiu, compartir l’experiència de personalitats referents en el sector de l’oli a Lleida, per conèixer l’evolució de la producció i comercialització d’aquest producte de primera necessitat i per esbrinar la previsió de la campanya d’enguany en àmbit nacional i internacional, a causa de la situació d’emergència de sequera.

En el llarg de la jornada, s’ha presentat la nova imatge de marca de la Cooperativa centenària, Baró de Maials, la qual després d’anys, ha decidit renovar la firma per tal de respondre a les necessitats dels nous temps i adaptar-se a reptes actuals davant un context de canvi constant. En aquest punt, el president de la Cooperativa del Camp Foment Maialenc, Francesc Teixidó, explica que ‘’s’ha d’anar de cara a les noves maneres de vendre l’oli.’’

Tal com afirma el president de la DOP Les Garrigues, Enric Dalmau, ‘’La tecnologia és bàsica, així com fer un bon ús d’aquesta.’’ En la mateixa línia, l’ex comercialitzador d’oli, Víctor Colomé diu que ‘’s’ha de créixer com a cooperativa i com a productor i una bona manera de fer-ho, és innovant i intentant internacionalitzar-se.’’

L’expert en màrqueting, José Luis Cunillera, resumeix que ‘’la comunicació en el sector de l’oli, necessita constància i no només per exportar o impulsar a les vendes, sinó per crear la mateixa marca i la cultura que hi ha al voltant d’aquesta’’.

A més, durant l’acte també s’ha debatut sobre la importància del segell DOP per a la comercialització nacional i internacional, destacant en aquest àmbit que ‘’No n’hi ha prou en fer oli d’altíssima qualitat. També ha d’anar vestit d’altíssima qualitat’’, com explica Enric Dalmau, president de DOP Les Garrigues.

Notícies recents